Tälläinen on hyvä asiakaspalvelija:
- Tervehtii asiakkaita
- Puhuu selkeästi , rauhallisesti ja kuuluvasti ( ei mumise mutta ei myöskään huuda)
- Muistaa hymyillä ja työskentelee positiivisella asenteella
- Kielitaitoinen ----> Kykenee palvelemaan ulkomaalaisia + Kykenee työskentelemään ulkomailla
- Ottaa asiakkaiden toivomukset vastaan
- Vältää sanan "ei" käyttöä
- Mutta kuitenkin kykenee sanomaan "ei" tietyissä tilanteissa. Esim. Jos asiakas tekee jotain joka on vaaraksi itselleen tai muille
- Osaa auttaa asiakasta joissakin päätöksissä. Esim. Osaa auttaa valitsemaan kahdesta paidasta sen oikean
Hyvän asiakaspalvelijan työvaatetus:
- Pidä huolta että työvaatteet eivät haise hieltä ja että vaatteet on muutenkin puhtaat ja silitetyt
- Varmista työvaatteita ostaessasi että vaatteet ovat oikeaa kokoa
- Pitkät hiukset tulee olla kiinni ja meikki kohtuullinen
- Kasvolävistykset otetaan töihin mennessä pois
- Jos tupakoi, tupakalle menessä vaihtaa omat vaatteet ja kun palaa takaisin vaihtaa työasun takaisin
- Jos tupakoi, tupakalle menessä vaihtaa omat vaatteet ja kun palaa takaisin vaihtaa työasun takaisin
Asioita jotka vaikuttavat asiakkaan käytökseen:
Hyväpalvelu vaikuuttaa asiakkaaseen:
- Tyytyväinen palveluun
- Kun asiakas saa hyvää palvelua, asiakas kertoo hyvästä palvelusta esim.muutamalle tutulle ja ne kertovat siitä eteenpäin
- Tulee (esim.kahvilaan) uudelleen
Huonopalvelu vaikuttaa asiakkaaseen:
- Ei ole tyytyväinen palveluun
- Jos asiakas lähtee huonosti palveltuna, asiakas kertoo palvelusta useammalle ja saattaa jättää palautetta palautelaatikkoon.
Miten asiakaspalvelija reagoi asiakkaan käytökseen:
- Jos asiakas vaikuttaa tympeältä ja kyllästyneeltä, asiakaspalvelijan täytyy huomata se ja antaa asiakkaan olla ihan omassa rauhassa.
- Jos asiakas vaikuttaa iloiselta ja tuntee olonsa tervetulleeksi, asiakaspalvelija esim.jutellee.
Jos asiakas on palveluun tyytyväinen, saattaa asiakas kertoa hyvästä palvelusta esim.tutuille.
Jos asiakas ei ole tyytyväinen palveluun, hän saattaa jättää palautetta huonosta palvelusta.
Uskon että asiakaspalvelijana rohkastun.Vahvuuksiani ovat mm. osaan kuunnella ja ottaa toiveita huomioon. Olen myös positiivinen ja hymyilen. Itsessäni voisin kehittää sitä ,että minusta tulisi puheliaampi.
- Jos asiakas vaikuttaa iloiselta ja tuntee olonsa tervetulleeksi, asiakaspalvelija esim.jutellee.
Jos asiakas on palveluun tyytyväinen, saattaa asiakas kertoa hyvästä palvelusta esim.tutuille.
Jos asiakas ei ole tyytyväinen palveluun, hän saattaa jättää palautetta huonosta palvelusta.
Uskon että asiakaspalvelijana rohkastun.Vahvuuksiani ovat mm. osaan kuunnella ja ottaa toiveita huomioon. Olen myös positiivinen ja hymyilen. Itsessäni voisin kehittää sitä ,että minusta tulisi puheliaampi.
Paljon olet oivaltanut, tarkista kuitenkin, että olet vastannut kaikkiin tehtävänannossa oleviin kysymyksiin ja täydennä vielä tuota kohtaa missä hyvä palvelu vaikuttaa asiakkaaseen ja huono palvelu vaikuttaa asiakkaaseen --> muista mitä puhuimme siitä kuinka monelle kerrotaan hyvästä ja kuinka monelle kerrotaan huonosta palvelusta. Täydennyksen jälkeen tehtävä hyväksytty.
VastaaPoistaHyvää työtä! Tehtävä hyväksytty! =)
VastaaPoista